S.O.X.D
"Battlefield" (single)

 Review by Nikola Tenani
(English translation by Larry Minisci)

Another facet of the sublime “Vincere Sylph”: we got to know the artist when we started working on the project to launch his small album “Winter Leaves”, autumn scents to savor, snug and warm with a view of his Boston through the window. Now we discover his electro-side project S.O.X.D., State of Extreme Delusion. We are not disappointed, nor were we back then.

His debut project was also an electronic work that looked at cinematic Europe in “In The Nursery” or in the ethno-world-fusion of the many musicians who find the right chords to depict their interior emotions in the synth.

Now Vincere’s Electronica turns instead to the dance floor whereas “Battlefield” will have a long playing time, a whimsical taste of gothic dance poignantly produced by this talented American artist, who carefully measures his production to avoid the wrong move or loss of style. Imagine a romantic “island” inundated with electronic waves, dark murky tides and a torrential storm that dampen the piano’s serenity, followed by the beat of the tribal synth, surreal whispers of Vince in German, cold, emotionless, totally unreal and deliberately paranoid in support of the futuristic and archaic dance amongst misty lines and constant rhythm; digital fog in which a violin, a piano and a dance can be heard.  Sounds that the listener cannot but enjoy.

Nicola Tenani
www.soundsbehindthecorner.org/the-dancefloor/779-soxd-battlefield.html



S.O.X.D
"Battlefield" Single

 Review by Nikola Tenani
(Italian)


Un’altra faccia della bellissima medaglia chiamata Vincere Sylph: l’abbiamo conosciuto all’inizio della nostra avventura editoriale con il piccolo album “Winter Leaves”, profumi d’autunno da centellinare al caldo magari guardando proprio la Boston dell’autore dietro una finestra, oggi lo incontriamo nel suo electro-side project S.O.X.D. , State Of Extreme Delusion, non per noi, come allora…

Fu elettronica anche nel suo progetto di debutto, guardando l’Europa cinematica di In The Nursery o nelle fusioni etno-world di tanti musicisti che nel synth trovano il giusto pennello per dipingere emozioni interne.

Oggi l’elettronica di Vincere è invece al servizio del dancefloor, “Battlefield” avrà uno sviluppo su lunga durata, uno sfizioso assaggio della dance gotica che il talento americano riesce a produrre, centellinando sempre la sua produzione per non rischiare il passo falso, la perdita di classe, immaginate un ‘isola’ romantica irrigata da onde elettroniche, maree scure e limacciose che con una tempesta irruente bagnano la serenità del piano, allora inizia il ritmo di synth tribale, i sussurri surreali di Vince in tedesco, algidi, distaccati, irreali fino in fondo per supportare con volute paranoie la danza arcaico-futurista tra linee brumose e battiti costanti, nebbie digitali nelle quali scorgere (percepire ascoltando…) un violino, ancora il piano, una danza che non potete non gradire.

 

Nicola  Tenani
www.soundsbehindthecorner.org/the-dancefloor/779-soxd-battlefield.html